Dan BROWN

A DA VINCI-KÓD

Gyilkos settenkedik kései órán a párizsi Louvre sötét folyosóin. Áldozata a múzeum egyik kurátora, akiről később kiderül, hogy egy titkos, ezer éves társaság, a Sion-rend egyik ominózus tagja volt. Holtteste mellett rejtélyes kódjeleket találnak, amelyeknek jelentéséről a rendőrségnek sejtelme sincs. Segítségül hívják a megfejtéshez Robert Langdon szimbólumkutatót, a Harvard egyetem professzorát, aki szerencsére épp a városban tartózkodik. Miközben Sophie Neveu, francia titkosírás-szakértő hölgy (mellesleg a meggyilkolt úr unokája) segítségével próbál rájönni a megoldás kulcsára, furcsa dologra lesznek figyelmesek: hasonló motívumokat, jeleket fedeznek fel Leonardo da Vinci festményeiben elrejtve. De mi lehet a háttérben? Mi motiválta az elkövetőt? Az idő egyre szorítja Robertet és Sophie-t - megkezdődik a hajsza Európa nagyvárosain át a csavaros elméjű, okkultista vérontó nyomában.
A könyv - megjelenése óta - viták egész lavináját indította el egyházi és művészi körökben. Ez nem is csoda, hiszen a regény nem kevesebbet állít, mint hogy Mária Magdaléna Jézus felesége volt, aki meg is ajándékozta egy gyermekkel, és ezzel a szenzációs "ténnyel" a történelem során egy titkos társaság - soraiban Leonardo da Vincivel - mindvégig tisztában volt.
A Da Vinci-kód-ban fellelhetők a hagyományos thriller-regények kliséi: a jó és a rossz, a bűn és az erény, rejtély és magyarázat, sötét és vad játék mindennel, ami szent, izgalmas és veszedelmes kalandok sora. Brown könyve annyival több, hogy kutúrtöténettel mélyen átitatott; bekapcsol a történetbe misztikus fogalmakat és legendákat is: a Templomos lovagokat, a Szent Grált, a Sion-rendet és az Opus Deit, agyafúrt rejtvényeket, s nem utolsósorban Leonardo da Vinci műveinek egy sajátos értelmezését adja.

Vissza a főoldalra    * * *    Vissza a kereséshez