Joyce MAYNARD

BABY LOVE

A regény leginkább egy amerikai pop-art kiállítás meglehetősen gyenge képsorozatára emlékeztet, bár a jól megtermett supermarket- ladyk mosolya itt 16-18 éves lányok száján torzul vigyorrá. A négy "főszereplő" - Sandy, Wanda, Tera, Jull - abban hasonlítanak egymáshoz, hogy valamilyen módon egy néhány hónapos csecsemő határozza meg életüket. Közülük csupán Sandy férjes; Wanda és az egyszeri kalandja "bűnjelét" viselő Tera egyedül nevelik gyermekeiket. Jull leghőbb vágya, hogy ő is kismama lehessen, s boldogan álmodozik Virgillel kötendő házasságáról, amikor észreveszi magán a terhesség jeleit. A fiú azonban másképp gondolja a dolgot, s meglép a lány elől, aki így abortuszra kényszerül. A lányok gyakran összejönnek, ilyenkor megbeszélik terhességük, legapróbb részleteit, a csecsemők körüli egyéb gondokat.Központi témájuk azonban a szex, valamennyiük életében az az első és legfontosabb dolog, hogy ki hol, hogyan és mikor szereti csinálni, hogyan lehet hatásosan védekezni stb. A könyv így időnként orvosi könyvekből átvett, s regénnyé montírozott szakszövegek halmazának benyomását kelti, majd pedig pletykarengetegből összefűzött ponyvává minősül át. S miközben megtudjuk, miként élnek, mit éreznek, miről ábrándoznak, s milyen múlttal rendelkeznek a lányok, férjek és barátok, az amerikai hétköznapok is vastagon jelen vannak az aktuális slágercímek, televíziós műsorok bemutatása révén. A regény sugallata az, hogy minden viszonyt valamilyen beteges, alantasnak tekinthető vágy, motiváció határoz meg: akinek családja van, az attól, aki magányos, az pedig attól fullad meg előbb-utóbb. Persze maguk a szereplők nem jutnak el hasonló felismerésekig, ők nem gondolkoznak, "számukra csak a szex egyszerű dolog, magától értetődő, olyan, mint a lélegzés vagy a táplálkozás".

Vissza a főoldalra    * * *    Vissza a kereséshez